پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112040
حجاب ارزنده ترين نماد فرهنگي و اجتماعي در ايران است
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1076

حجت الاسلام محمد علي نکونام در همايش حجاب و عفاف با نام طرح مشکاة در جمع معلمان شهرستان بروجن افزود: توجه به زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي براي بستر سازي فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه لازم و ضروري است و اين مهم نياز به آموزش هاي بنيادين در خانواده، مدرسه و دانشگاه دارد.

وي افزود: نهادينه شدن فرهنگ حجاب و عفاف به عنوان يکي از ضرورت هاي باورهاي ديني نيازمند برنامه ريزي صحيح در سه حوزه فرد، خانواده و جامعه است و نقش مدارس در ايجاد و ترويج اين باور انکارناپذير بوده و در نگاهي عميق، ضروري و اساسي است.

 

امام جمعه شهرکرد با بيان اينکه ترويج فرهنگ حجاب در جامعه موجب کاهش آسيب هاي اجتماعي و رفتارهاي پرخطر در جامعه مي‌شود، افزود: گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، مصونيت بخشي و ايجاد آرامش در خانواده ها و جامعه را به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام نکونام به تشريح نقش تعيين کننده آموزش و پرورش در گسترش اين فرهنگ ميان نوجوانان و جوانان پرداخت و افزود: اثرگذاري خانواده ها به عنوان نخستين الگوي دانش آموزان در محيط اجتماعي هم داراي اهميت است.

 

نماينده ولي فقيه در چهارمحال وبختياري در ادامه، گسترش فرهنگ حجاب و عفاف را موجب ارتقاي سطح تحصيلي و معرفتي دانش آموزان در محيط‌هاي آموزشي و تربيتي عنوان کرد و گفت: جوانان و نوجوانان با رعايت حجاب و عفاف زمينه هاي موفقيت بيشتري را براي تعالي خود در محيط اجتماعي فراهم مي کنند.

 

وي تصريح کرد: امروزه توبيخ ها، تذکرهاي لساني و تعهد ها در امور اخلاقي در جامعه به صورت روبنايي است و اين در حالي است که جامعه امروز به ريشه سازي و انجام امر به معروف و نهي از منکر به صورت مبنايي نياز دارد.

 

نکونام افزود: تمامي مسئولان بخش هاي فرهنگي و اجتماعي در جامعه به ويژه معلمان بايد براي تقويت باور هاي ديني و اخلاقي در نسل جوان تلاش کنند که اين مهم جوانان را در برابر هجمه هاي اخلاقي و اجتماعي مصون نگاه مي دارد.

 

هشت نفر از مداحان کوهرنگي در همايش "از روضه تا بهشت" شرکت مي کنند

رئيس کانون مداحان کوهرنگ از حضور هشت نفر از مداحان و شعراي آييني اين شهرستان در همايش از روضه تا بهشت خبر داد.

اسماعيل رحيمي در سومين نشست کانون مداحان کوهرنگ با بيان اين خبر گفت: اقبال فرهادي به عنوان شاعر و مداح، فريبا فرامرزي به عنوان شاعر و شش نفر از مداحان برجسته اين شهرستان هم زمان با شب ميلاد امام رضا(ع) در همايش "از روضه تا بهشت" آثار خود را در مدح اهل بيت ارائه مي کنند.

 

وي افزود: اين همايش به منظور معرفي و تجليل مداحان برتر استان و فراهم شدن زمينه ارائه آثار آنان در محافل ويژه مذهبي و با حضور نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد و جمعي از مسئولان فرهنگي استان برگزار مي شود.

 

رحيمي در ادامه تصريح کرد: اعضاء کانون مداحان براي برگزاري مراسم عزاداري شهادت امام صادق (ع) برنامه ريزي هاي لازم را انجام داده اند.

 

هفت هيئت مذهبي جوان در شهرستان بروجن ثبت شدند

مسئول تشکل هاي ديني اداره تبليغات اسلامي شهرستان بروجن از ثبت هفت هيئت فعال جوان در اين شهرستان خبر داد.

بيژن نوبخت گفت: در پنج ماهه ي نخست امسال، هفت هيئت جوان به جمع هيئات مذهبي شهرستان بروجن افزوده شد.

 

وي افزود: از اين تعداد، پنج هيئت شامل هيئت "بين الحرمين" مسجد چهارده معصوم (ع)، "انصار المهدي" آموزش پرورش، "عاشورائيان" محله طوس، حضرت علي اکبر (ع)، حضرت ابوالفضل (ع) نيروي انتظامي در شهر بروجن و هيئت هاي فاطمه الزهرا (س) در روستاي حسين آباد و حضرت رقيه (س) در روستاي آورگان فعاليت خود را به صورت رسمي آغاز کردند.

 

مسئول تشکل هاي ديني اداره تبليغات اسلامي شهرستان بروجن با اشاره به فعاليت 240 هيئت مذهبي در اين شهرستان، تصريح کرد: هم اکنون 50 هيئت برنامه هاي فرهنگي و مذهبي را به صورت دائمي و هفتگي اجرا مي کنند.

 

آغاز نام نويسي مسابقه قرآني "تسنيم" در لردگان

سرپرست تبليغات اسلامي لردگان از آغاز نام نويسي مسابقه بزرگ تفسير با عنوان "تسنيم" در اين شهرستان خبر داد.

 

حجت الاسلام سعيد نصيري گفت: هم زمان با سراسر کشور نام نويسي از علاقه مندان به شرکت در نخستين دوره مسابقات مفاهيم، حفظ و قرائت قرآن کريم ويژه مديران و کارکنان دستگاه هاي فرهنگي در شهرستان لردگان آغاز شد.

 

وي با اشاره به برگزاري مسابقات تسنيم در دو مرحله استاني و کشوري افزود: مرحله استاني اين مسابقات با همکاري اداره کل تبليغات اسلامي استان در فصل پائيز برگزار و نفرات اول تا سوم هر رشته براي شرکت در مرحله کشوري به سازمان دارالقرآن الکريم معرفي مي شوند.

 

نصيري مهلت نام نويسي براي شرکت در اين مسابقه را تا پايان شهريور 91 اعلام و تصريح کرد: علاقمندان مي توانند براي شرکت در اين مسابقه به پايگاه اينترنتي سازمان دارالقرآن الکريم کشور با نام تلاوت مراجعه کنند.

 

وي يادآور شد: به منظور اطلاع رساني به مخاطبان اين طرح، تاکنون 100 بروشور تبليغاتي بين دستگاه هاي فرهنگي لردگان توزيع شده است.

 

کسب دانش  براي رسيدن به يک زندگي سعادتمند ضروري است 

معاون فرهنگي، پژوهشي و آموزشي  سازمان تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري در مراسم اختتاميه طرح اوقات فراغت شهرستان فارسان، کسب دانش را براي رسيدن به يک زندگي سعادتمند مهم و ضروري دانست و گفت: در ديداري که نخبگان آزمون سراسري با مقام معظم رهبري داشتند، ايشان در پاسخ به سؤال جوانان درباره اينکه چه کنند تا موفق باشند،تحصيل، تهذيب و ورزش را رمز موفقيت براي آنان بيان کردند.

 

حجت الاسلام سيد محمد ميربد با بيان اينکه دوران کنوني، دوران تخصص و دانش است، افزود: انسان بيش از هرچيز نياز به دانش دارد و بسياري از کساني که امروز در جامعه جايگاه ويژه اي دارند، داراي تحصيلات بالا هستند.

 

وي، هدف اصلي در آموزش هاي طرح اوقات فراغت را، درس زندگي دانست و تصريح کرد: روانشناسان معتقدند که افراد در اوقات فراغت بهترين تصميمات را مي گيرد و جواناني که در هسته هاي فرهنگي تبليغات اسلامي حضور داشتند، در اين مدت توانستند با بهره مندي از آموزش هاي مربيان کارآزموده اين طرح، به شناخت مناسبي از توانايي ها و استعدادهاي خود دست يابند.

 

12 هسته ي فرهنگي جوان در فارسان تشکيل شد

رئيس تبليغات اسلامي فارسان گفت: تابستان امسال 12 هسته ي فرهنگي جوان در اين شهرستان تشکيل شد که 320 دانش آموز و دانشجو در اين تعداد هسته فرهنگي عضويت داشتند.

 

حجت الاسلام سيد مهدي يعقوبي، مدت فعاليت هسته هاي فرهنگي جوان در شهرستان فارسان را 60 روز دانست.

 

وي افزود: براي برپايي پايگاه هاي اوقات فراغت در تابستان امسال، شش مبلغ ويژه اوقات فراغت از حوزه علميه قم در مناطق شهري شهرستان فارسان فعاليت داشتند

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html